Tips per seizoen

WINTER

Vooral in de winter is er nu eenmaal minder zonlicht. Minder zonlicht betekent minder vitamine D aanmaak en dat heeft gevolgen voor je weerstand. Vitamine D zorgt voor extra energie, versterkt ons immuunsysteem en verkleint de kans op depressie!

Onze MEGASUN zonnebanken zijn uitgerust met p2-lampen. Deze bieden de nodige VITAMINE D die je huid nodig heeft.

 

LENTE

Wanneer uw huid de hele winter geen of weinig zon heeft gezien, zal de lentezon krachtig overkomen op uw huid. Om te zorgen dat uw huid de lentezon op verantwoorde wijze kan verwelkomen, is een aantal zonnesessies aan te raden. Een zonnekuur, afgestemd op uw persoonlijke huidtype, bereidt uw huid voor op de lentezon en zorgt voor een gezonde teint.

 

ZOMER

We hebben er allemaal zin in: de zomer! Na een koude winter willen we weer genieten van de warme zonnestralen. Maar een goede voorbereiding is het halve werk. Waar je allemaal op moet letten voor de zomer, hebben wij voor jou op een rijtje gezet.

  • Zorg dat je huid went aan de zon: door een paar zonnebanksessies wordt je huid dikker. Is er eenmaal een huidverdikking opgebouwd, dan zal het zonlicht minder diep kunnen doordringen en ben je dus beter beschermd.
  • Verantwoord zonnen: gelijk met een blanke huid in de volle zon zitten maakt de kans op verbranden heel groot. Door een paar zonnebanksessies pigmenteert je huid. Het pigment voorkomt gedeeltelijk dat de zonlicht te diep in de huid doordringt.
  • Insmeren: een beschermende factor is natuurlijk een uitstekende manier om je te beschermen tegen verbranding.
  • Scrub je huid de avond voordat je gaat zonnen. Je huid wordt mooi en egaal bruin.
  • Drinken: in de zon liggen droogt niet alleen je huid, maar ook de rest van je lichaam uit. Drink daarom veel water.
  • Geniet van de zon: de zon heeft een heerlijke ontspannende werking. Geniet er dus volop van en maak gebruik van elke zonnestraal. Je lichaam maakt meteen veel vitamine D aan.

 

HERFST

Zonlicht in de herfst?

  • Maakt de zomer langer.
  • Geeft een gezond en ontspannen uiterlijk.
  • Maakt u fit voor de winter.

Zonlicht is de belangrijkste bron voor het aanmaken van vitamine D via de huid. Maar de dagen worden korter en het zonnetje laat zich minder vaak zien in de herfst. Dit kan van invloed zijn op de hoeveelheid vitamine D wat je lichaam aan kan maken. Wanneer je vaak last hebt van de hieronder opgesomde symptomen is het mogelijk dat je een tekort hebt aan vitamine D.

Het belang van vitamine D is duidelijk: extra energie en een beter immuunsysteem is in de herfst- en wintermaanden geen overbodige luxe.

 

Geef een reactie